Ding 5: RSS vinden en webcare

Technorati geprobeerd, maar nog te weinig sjoege van wat ik ermee moet om er iets van te vinden. Mijn eigen blog was nog niet ontdekt door Technorati waardoor ik me afvroeg in hoeverre andere door mij gewilde blogs er wel zijn. Die van de ZB vond ik gelukkig wel, maar dat wist ik eigenlijk al door de tweet van Edwin.

Onder het motto RTFM toch maar even verder gekeken. Ik schijn mijn blog bij Technorati te moeten claimen om te zorgen dat het wordt meegenomen door hun zoekrobots. Tja. Goed om te weten, maar nu even niet. Komt ook een beetje door de negatieve tweet van hierboven, dat ik me daar nu even niet in ga verdiepen. Misschien later?

De volgende in de lijst is Google Blog Search. Daar had ik meer succes en deed ik meteen een paar opmerkelijke ontdekkingen. Ten eerste blijkt Janaca een naam te zijn waar levende mensen daadwerkelijk mee rondlopen en ten tweede is er een blog waar een tweet van Ingmar aan mij is opgenomen. Weird?!!

Ik heb een paar keer de zoekterm janaca op de blogs losgelaten en kreeg tussen de 38 en 133 hits. Heb er een beetje doorheen gebladerd maar vond alleen die tweet van Ingmar en nog een melding ergens op de #23ad website, maar die tel ik dan maar even niet mee. De term Archivaris in de Zeeuwse klei (alleen zonder aanhalingstekens!) gaf 1 treffer: de verwijzing naar dit blog, die ik bij blogspot heb aangemaakt. Voorlopige conclusie: Google blijft voor mij vooralsnog de meest gebruikte…

Toen verder werken over egofeeds. Leuk, ik heb er direct een paar aangemaakt, waaronder natuurlijk m’n eigen.

Het klopt wel, zo raakt Netvibes steeds verder gevuld. Leuk!

4 Reacties to “Ding 5: RSS vinden en webcare”

  1. Ingmar Says:

    Nu ben ik heel benieuwd naar die blog waar jij en ik in een adem genoemd worden. Kreeg net met de bb een foutmelding maar zal het later nog eens op een echte computer proberen.

  2. Ingmar Says:

    Die blog waar ik op geciteerd wordt, is inderdaad een apart geval!

  3. Christian Says:

    Ik was al niet weg van Technorati, maar na de laatste berichten ben ik er wel klaar mee. In een update van de 23-Archiefdingen zal die link dus ook wel sneuvelen…

  4. Edwin Says:

    Dat blog is inderdaad zeer vaag. Ik maakte het ook eens mee en daar bleek uiteindelijk een merkwaardig heerschap achter te zitten (http://www.zbdigitaal.nl/2007/05/vreemde-verwijzingen-op-het-web-google.html) maar in dit geval lijkt het meer een volkomen willekeurig iets.

    Altijd goed om in de smiezen te houden in ieder geval.

    Technorati zou ik voorlopig inderdaad maar laten voor wat het is, het zal nog wel even duren voordat die indexen weer een beetje op orde zijn…


Geef een reactie

