van het rulle zand naar de stugge klei (Ding 6: Flickr)

Op 21 augustus ben ik van Amersfoort naar de Zeeland verhuisd. De aanleiding was eenvoudig: ik had een nieuwe baan gevonden bij het Zeeuws Archief in Middelburg. Het zetten van de stap om daadwerkelijk te verhuizen, was echter iets minder eenvoudig. Ik woonde in een leuk huis, en al stond dit huis op een plek waar ik me niet altijd even goed op mijn gemak voelde, het was thuis.

nietmeerthuis 2009

nietmeerthuis 2009

Tien jaar heb ik hier gewoond en wat me vooral zal bijblijven is het eindeloze klussen.

netthuis in 1999: zoek de verschillen!

netthuis in 1999: zoek de verschillen!

Aanvankelijk alleen een dakraam in het dak, toen een keuken aan de achterkant, toen een nieuwe badkamer, toen een hele verdieping op het huis (aan de achterkant, dat zie je niet op deze foto) en uiteindelijk een fantastisch mooi stenen schuurtje achterin de tuin.

het laatste project in Amersfoort

het laatste project in Amersfoort, 2005

Qua tuinieren een hele verandering…

In Amersfoort graaf je zonder problemen een kuil in de grond. Als je hier in Middelburg de schep al in de grond krijgt, mag je blij zijn als je hem er, met steel en al, ook weer in één stuk uit krijgt!

Ten behoeve van de kippenren moest er een schutting worden verplaatst. Toen de gewone grondboor te zwak bleek, moest een hydraulische grondboor uitkomst bieden. Deze kwam echter hopeloos vast te zitten, waardoor alsnog de schep gepakt most worden!

Ook hydraulisch ging het niet!

Ook hydraulisch ging het niet!

Eén reactie to “van het rulle zand naar de stugge klei (Ding 6: Flickr)”

  1. Edwin Says:

    Klei is wel een beetje andere koek inderdaad, vooral als het nat is.

    Maar je leert er vanzelf mee omgaan hoor 🙂

    Het was leuk je vandaag even te zien trouwens, ook al was je een beetje vermomd.

    Prachtig gebouw heeft het ZA, vind ik.


Geef een reactie

