Ding 7: Flickr verder ontdekken…


those were the days…

Originally uploaded by Monique Kooijmans

Aangeland bij #7 word ik nu langs de gadgets en toepassingen van Flickr geleid. De term archief (sorry :-)) losgelaten op Findr en toen had ik dezelfde sensatie als wanneer ik ‘willekeurig afspelen: alles’ instel op m’n squeezebox. Die squeezebox streamt alle muziek die ik op een server heb staan, naar mijn goede oude versterker en bepaalt dus de computer in welke volgorde de muziek wordt afgespeeld: Abba, Bach, Cuby & the Blizzards, Donizetti, Ella Fitzgerald, Manuel de Falla, etc. (maar dan natuurlijk niet alfabetisch) om een indruk te geven.

Zo’n zoekopdracht in Findr levert erg verrassende plaatjes op, waardoor er letterlijk een wereld voor je opengaat!

Voor de volledigheid heb ik de tag: speeltjes in en om het huis toegevoegd. Misschien dat ik daarover nog eens iets meer schrijf. Want voor zo’n squeezebox moet je wel een voorliefde voor gadgets hebben, in combinatie met een stoornis in het metadataspectrum.

3 Reacties to “Ding 7: Flickr verder ontdekken…”

  1. Edwin Says:

    Ik zie Findr volgens mij voor het eerst. Is inderdaad mooi! Als je nog tijd over hebt is het misschien ook leuk om PicLens uit te proberen. Ik heb er sindsdien nooit meer iets mee gedaan maar de eerste ervaring was wel een goede!

    http://www.zbdigitaal.nl/2008/02/in-3d-van-fotos-genieten-met-piclens.html

  2. Yvette Says:

    PicLens heet inmiddels CoolIris: http://www.cooliris.com/ en is inderdaad een hele leuke uitbreiding op sites als Flickr. Je ziet een hele set dan als 3D-wand en kunt er als je dubbelklikt ook fullscreen doorheen wandelen met een zwarte achtergrond. Daarmee komen de foto’s nog mooier uit!

    • janaca Says:

      Wat leuk! Ik kende CoolIris alleen als een handige add-on in Firefox waarmee je even snel een link kunt bekijken zonder de pagina al echt te openen.


Geef een reactie

