Ding 8: Google Docs

Voor mij brengt ding #8 niets nieuws. Bij het Streekarchivariaat Noordwest-Veluwe werkte ik voornamelijk in Google Docs.

Vanaf het moment dat deze applicaties gelanceerd werden, maakten we er dankbaar gebruik van. Eén organisatie op vijf locaties zonder centraal netwerk; om dat zonder budget een beetje efficiënt te laten werken moet je creatief zijn. Dankzij onze webmaster Peter Baars kregen we altijd direct een seintje wanneer Google weer eens met nieuwe snufjes aan kwam, dus toen gmail alleen op uitnodiging beschikbaar was, werkten wij al met gmail en toen analytics en docs kwamen, begonnen we direct.

Fijn om eens snel langs een ding te schieten 🙂 Ik vind de cursus erg leuk en zeer leerzaam maar had niet verwacht er zoveel tijd aan kwijt te zijn.

6 Reacties to “Ding 8: Google Docs”

  1. Luud de Brouwer Says:

    Dat de dingen meer tijd kosten dan je in eerste instantie denkt, dat is de ervaring van onze deelnemers ook.
    De enige manier om daar grip op te krijgen is om ervoor te zorgen dat je je beperkt tot de paar tips en links die je krijg. Overigens wordt dat in de herziene versie inzichtelijker gemaakt: wat is nodig om goed kennis te maken en wat is verdiepingstof. Zo leren we weer 🙂

    Leuk om te lezen dat jullie al zo lang met docs werken. Dat hoor je niet vaak bij archiefdiensten!

  2. Hajo de Roo Says:

    Blij dat je zelfs vanuit het Zeeuwse de wereld nog kunt bereiken om de loftrompet over Google docs te steken.
    Ik ben het in elk geval met je eens.

    Hajo

  3. Edwin Says:

    Accepteert WordPress code van google docs ook al niet? Dat wist ik nog niet. WordPress is mooier en heeft meer mogelijkheden, maar voor het gebruikersgemak ben ik dan toch altijd wel weer blij dat ik ooit voor Blogger koos…

  4. alinda Says:

    Hé,

    Wel een leuk filmpje! Die kende ik nog niet! Mooi voorbeeld hoe je in docs kan samenwerken. Thanks!

    groetjes,
    Alinda

  5. Edwin Says:

    Goed werk 🙂


Geef een reactie

