Ding 11: Nog wikiwiki even over de wiki!

En ik maar denken dat ik er bijna was, blijk ik vergeten te zijn om te schrijven over wat ik goed en minder geschikt vind aan wiki’s. zucht. Morgen is de deadline, en ik ben vastbesloten m’n felbegeerde diploma te halen, dus daar gaan mijn tanden weer. HAP!

Wiki’s zijn zeer geschikt voor iedereen die kennis probeert te vergaren en zich heeft gerealiseerd dat vergaren soms beter gaat als je begint met te delen wat je zelf al hebt.

Wiki’s horen voor mij thuis in het rijtje dingen achter de klok en de klepel. Al sinds jaar en dag werd er bij ons thuis over wiki’s gesproken en altijd dacht ik dat ik wel wist waarover het ging. En altijd had ik het dus min of meer mis. En dat krijg je als je denkt dat je weet waar het over gaat, je neemt niet de moeite om je er echt in te verdiepen en het dan wordt dus ook nooit duidelijk hoe leuk iets eigenlijk wel is. Dankzij de 23 archiefdingen is deze mist in elk geval opgeklaard :-)!
Over een antwoord op de vraag wat ik nou minder geschikt zou vinden voor een wiki, moet ik nog even nadenken. Verder dan de voor de hand liggende open deuren en -doelen kom ik even niet.

Ik vind wiki overigens een heerlijk woord. Nog leuker dan kiwi trouwens, maar een kiwi is juist weer een ontzettend leuk beest. Omdat ik vind dat meer mensen dit mogen weten, heb ik hier een klein filmpje geplakt dat dit illustreert. Enjoy!

Geplaatst in Uncategorized. Tags: . 2 Comments »

2 Reacties to “Ding 11: Nog wikiwiki even over de wiki!”

  1. Edwin Says:

    Het was mij alweer ontschoten dat je deze nog moest maar netjes is het van je! Hap, slik, weg 🙂


Geef een reactie

