de 23 Dingen: revisited!

Het was hoog tijd om dit weblog nieuw leven in te blazen…

Geen mooiere gelegenheid om de boel eens af te stoffen dan een hernieuwde kennismaking met de 23 Dingen, waar ik me voor heb aangemeld. Dat ik weer meedoe met de cursus wekt nogal wat verbazing, her en der. “Jij bent al zó twee-punt-nul, waarom zou je??”

Ik vind dat twee-punt-nul eerlijk gezegd nogal mee- (oftewel tegen-)vallen. Dat ik actief ben op twitter wil niet zeggen dat ik zoveel van de rest weet, laat staan dat ik het veel gebruik. En laten we wel wezen, ik denk dat er behoorlijk wat is veranderd sinds ik in januari 2010 de cursus afrondde, er zijn allerlei interessante nieuwe dingen bij gekomen en er zijn nieuwe of veranderde inzichten (ook bij mijzelf).

Het web is een belangrijk medium voor het Zeeuws Archief en dus is het zaak bij te blijven!

bron afbeelding: http://www.csnunspeet.nl/c-990833/schoonmaken/

Geplaatst in Uncategorized. Tags: . 5 Comments »

5 Reacties to “de 23 Dingen: revisited!”

  1. Marleen Says:

    Dag Janneke, leuk je hier weer te treffen en dank voor je heldere toelichting. Aangezien er geen eind lijkt te komen aan alle digitale ontwikkelingen snap ik jouw motivatie heel goed. Veel succes met het opfrissen van en kennismaken met interessante digitale tools voor het archiefwezen. Ben benieuwd naar jouw bevindingen.
    Groeten
    Marleen

  2. Henri Says:

    Die verbazing kan ik wel begrijpen. Toen ik je blog weer zag dacht ik ook, die heeft het de vorige keer grondig gedaan. Maar je hebt gelijk, digitale ontwikkelingen staan niet stil. Toepasselijk plaatje overigens.

    • Bouke Nobach Says:

      Hallo (J)Hanneke,
      Leuk een mailtje te krijgen uit Zeeland,
      Inderdaad de digitale ontwikkeling staat niet stil, helaas wordt er hoe langer hoe meer digitaal gezet,maar ik hoop dat het boek,c.q.tijdschrift toch nog gewoon wordt in gebonden.Dat straalt namelijk veel meer charme,warmte uit.Mocht je daar geen boekbinder vinden, je kunt mij altijd mailen.
      Het gaat je verder goed, groetjes Bouke

      • janaca Says:

        Maar digitaal heeft toch ook behoorlijk wat charme, en er gaat toch niks boven een warme laptop op schoot bij wijze van ‘wegkruipen’ bij de kachel 😉

        leuk van je te horen!

  3. Anneke Says:

    Ha, je bent begonnen, welkom! Je hebt gelijk, de tijd staat niet stil, en er zijn in deze cursus wat ‘nieuwe’ dingen te ontdekken. Maar je zult ook bekende Dingen tegenkomen. Geen probleem voor jou omdat je ze al eerder hebt gedaan, maar toch leerzaam om wat verder te experimenteren, misschien! Succes met de cursus en het doen der Dingen!
    Anneke


Geef een reactie

