Ding 9 revisited

Monument voor Gennaro Sora in diens geboorteplaats Foresto Sparso

Naar aanleiding van de publicatie van de Sjef van Dongen Marsch heb ik een blogje geschreven over deze poolheld.

Al snuffelend kwam ik op de Italiaanse Wikipedia de pagina over Gennaro Sora tegen. Daar werd ook Sjef van Dongen genoemd, maar zonder verwijzing naar informatie over zijn persoon. Omdat ik geen Italiaans schrijf, maar het me wel leuk leek de kennis over Sjef ook hier te bevorderen, heb ik dus een link aan gebracht naar diens pagina in de Nederlandse Wikipedia. Mijn eerste Wikipedia edit was dus in het Italiaans!

Na mijn enigszins sikkeneurige opmerkingen over Wikipedia van gisteren, leek het me daarom gepast een kleine aanvulling op dit Ding te schrijven. Over een paar maanden zal ik eens kijken wat de Italiaanse snotneuzen ermee gedaan hebben!

Vervolgens heb ik op de pagina van Umberto Nobile bekeken. Eerst in het Italiaans, vervolgens in het Nederlands. Bij de laatste heb ik een kleine toevoeging geplaatst, namelijk dat Sjef van Dongen betrokken was bij zijn redding. In het Italiaans lukte me dat helaas niet.

Komt het toch allemaal nog goed?

Geplaatst in Uncategorized. Tags: . Leave a Comment »

Geef een reactie

